fredag 19 februari 2021

Jarrah

Årets första syprojekt blev en tröja!


Mönstret är Megan Nielsens Jarrah, version B
Jag hade tänkt sy storlek 6, men råkade klippa ut storlek 4, vilket inte gjorde någonting eftersom modellen är så lös. Snarare tror jag att det blev bättre såhär!

Jag sydde muddar på den istället för långa ärmar med slits som jag vet med mig skulle driva mig till vansinne.


Det enda jag inte är helt nöjd med är fållen. Vid sidsömmarna blev det inte så snyggt vilket troligtvis har att göra med att man viker upp kanten och syr vilket blir svårt att få snyggt just vid sidsömmarna. Fållen har också en tendens att vilja rulla upp lite och det hjälper inte att pressa den.


Jag kommer absolut använda det här mönstret igen, den är superskön och jag vill testa de andra versionerna också.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar