söndag 6 januari 2019

Nyårskjolen

Det sista jag sydde innan årsskiftet var den här kjolen


Mönstret är Sewaholics Hollyburn
Den ända förändringen jag gjorde var att skippa sömmen mitt fram på kjolen eftersom jag tyckte det kändes onödigt att behöva mösterpassa där, samt att jag inte ens är säker på att jag hade tillräckligt med tyg för att kunna göra det.


Jag har sytt kjolen en gång tidigare och jag gillar verkligen modellen.
Fickorna är bästa detaljen och att den är snabbsydd var anledningen till att det blev just denna.

Tyget är en bomullssatin från Stoff & Stil som jag köpte för flera år sedan. Jag har sytt en klänning av det tidigare och sen har stuven legat i gömmorna tills nu.

Bar kjolen tillsammans med den här vita blusen på nyårsfesten. 
Känner mig helt klart mer bekväm i kjolen än i blusen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar