söndag 29 oktober 2017

Prickiga pyjamasshorts

Jag lånade Tilly Walnes bok Love at first stitch
Hon har en bra blogg för den som är intresserad av att sy

Det enda jag kommit för mig att sy är de här pyjamasshortsen
Mönstret heter Margot och är egentligen hellånga med dragsko och knytband i midjan


För min version kortade jag byxorna till shorts, modell längre eftersom jag har ett par korta (köpta) sedan tidigare och tycker ibland att de är lite för korta


Istället för dragsko och knytband satte jag resår i midjan, 3cm bred resår var alldeles lagom


Min modell fyller inte riktigt ut dem, hon har tyvärr knappt några höfter alls och midjan är i smalaste laget, på mig är de nästan lite tajta över höfterna men jag är supernöjd ändå!

Tack för stuven nea! Den var precis lagom på alla sätt för det här projektet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar