onsdag 20 november 2013

Galen i väskor

Nu har jag sytt färdigt min weekendväska och påbörjat ett nytt projekt.
Givetvis en till väska.



Den är inte klar ännu, som ni ser. Men jag har i princip sytt klart både ytterdelen och fodret var för sig.
Jag måste iväg och köpa väskbotten (för den här ska minsann ha en sådan) och så väntar jag på väskfötter och lite annat smått och gott som förhoppningsvis dimper ner i brevlådan snart.

Det har inte varit lätt att hitta allt jag behöver till den här väskan. Blixtlåsen var ett stort problem.
Varför? 
Det är ju så mycket snyggare med metallblixtlås, men i första tygaffären hade de korta svarta metallblixtlås med kopparfärgade tänder och långa delbara svarta metallblixtlås med silverfärgade tänder. Jag ville ju ha antingen koppar ELLER silver, inte både ock på samma väska. Istället fick jag åka långa vägen till stoff och stil för att hitta det jag sökte. Fick med mig lite annat smått därifrån också, men jag höll ganska hårt i plånboken (jag har sagt att jag ska försöka göra åt tyger i min tygsamling istället för att köpa nytt i den mån det går...).


Väskans foder har jag sytt i ett tyg med trådrullar på.
Köpte en halvmeter av det i somras och tänkte att det skulle bli en tygpåse eller kanske en påse till stickningen. Nu när jag hittade det i mina gömmor, lite halvt bortglömt, tänkte jag att det skulle bli ett fint foder till väskan jag redan påbörjat.

Jag gillar att ha många fickor i mina väskor. Nu blev det bara en utvändigt, men invändigt blir det dels den ni ser här ovan men också två öppna fickor för diverse småprylar och en liten smal pennficka.

Nu återstår bara att vänta tills paketet kommer på posten så jag kan sy färdigt väskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar