onsdag 17 april 2013

Prickig väska


Mitt senaste syprojekt: En väska



Tyget har jag haft liggande hur länge som helst och här om dan tänkte jag att det skulle passa till en väska. Alla behöver ju minst en prickig väska.

Den har två ytterfickor och en innerficka med blixtlås, två smala innerfickor lagom till pennor och två lite större innerfickor för mobil mm. Axelbanden är rep som jag klätt med samma tyg som väskan. 

Jag och min symaskin är INTE överrens gällande trådspänningen när jag syr med jeanstråd. Med övertråden är det inga problem, men undertråden förblir för lös hur mycket jag än försöker spänna den. Jag har förstått att det är ett ganska vanligt problem. Som det ser ut nu vill jag ju inte ens titta på insidan av väskan. Tips på att lösa det tas tacksamt emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar