onsdag 9 mars 2011

Ett projekt om dagen

Den här veckan tänkte jag försöka hinna med ett syprojekt om dagen.

Måndagsprojekt: kjol. Grön och fin såhär lagom till våren.


Jag vet inte riktigt hur nöjd jag är med den, men det har nog mest att göra med att det inte riktigt är rätt modell för min kroppsbyggnad. Den hade nog även blivit bättre i ett lite kraftigare tyg. I vilket fall som helst var den lätt att sy, det gick hyfsat fort och jag tycker väldigt mycket om tyget! Det är svårt att se på bilden hur kjolen egentligen ser ut, kanske lägger jag upp en bild när jag har den på mig. Vi får se.

Tisdagsprojekt: tygblomma.


Rotade bland mina tygstuvar och hittade en avlång bit rosa tyg som jag sydde en blomma av. Väldigt enkelt att sy och jag tycker den blev fin. Kanske sätter jag den på en brosch eller ett hårspänne. Jag har inte riktigt bestämt mig.

Onsdagsprojekt: tygpåse


Idag frågade jag min sambo vad jag skulle sy idag. Han svarade: "en väska". Jag har några idéer på väskor jag vill sy, men idag blev det en tygpåse. Det är hur lätt som helst att sy, och kan man någonsin få för många tygpåsar? Med andra ord ett perfekt onsdagsprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar